-
Veelgestelde vragen
Hier staan de veelgestelde vragen voor jou op een rijtje.
Account
Een account aanmaken
Op onze website bestaat de mogelijkheid om een eigen account aan te maken. Dit is niet noodzakelijk, maar het biedt wel een aantal voordelen. Zo hoef je niet bij iedere bestelling je gegevens opnieuw in te vullen, kan je je bestellingen bekijken en meerdere adressen opslaan.
Wanneer je een bestelling gaat plaatsen en afrekenen dien je je gegevens in te vullen. Bij het plaatsen van je bestelling wordt er automatisch een account aangemaakt en aan je E-mailadres gekoppeld.
Wanneer je een account aan wil maken zonder bestelling klik je rechtsboven op het profiel icoon. Klik dan op 'Maak gratis een account aan' en vul vervolgens je gegevens in.
Nieuwsbrief
Wanneer je je aanmeldt voor de nieuwsbrief ontvang je 10% korting en altijd als eerste toegang tot speciale acties, kortingen en tips van onze hero's. Aanmelden voor de nieuwsbrief kan onderaan elke pagina van de website.
Wanneer je je wil afmelden voor de nieuwsbrief scrol je naar beneden in je mail. Hier kan je je voorkeuren aanpassen.
Bestellingen
Een bestelling plaatsen
Nadat je een product hebt gevonden naar je smaak, kun je het gewenste product in je winkelwagen plaatsen door op 'In winkelwagen' te klikken. Je kunt vervolgens verder shoppen, naar je winkelwagen gaan of direct afrekenen door op 'checkout' te klikken. Let op! De artikelen in je winkelwagen zijn niet voor je gereserveerd.
In de winkelwagen vind je een overzicht van alle artikelen die je in je winkelwagen hebt geplaatst. Het totaalbedrag is hier ook terug te vinden. De verzendkosten en eventuele kortingen worden bij de checkout berekend. Als alles klopt en je je bestelling wilt afrekenen klik je op 'Check out'. Hier wordt van je gevraagd om je gegevens in te vullen of in te loggen (je kunt ook gebruikmaken van een snelle checkout via Shopify Pay, Paypal of Google Pay). Wanneer je gegevens zijn ingevuld klik je op afrekenen en daarna wordt de bestelling geplaatst.
Kort na het plaatsen van je bestelling ontvang je van ons een mail met een bevestiging van je bestelling en het bestelnummer. Wanneer je bestelling ons magazijn verlaat ontvang je ook een mail met de bijbehorende track & trace code zodat je je bestelling onderweg kunt volgen.
Betaalmethoden
Je kan betalen met de volgende betaalmethoden: IDEAL, Creditcard, Paypal, Google Pay en Shopify Pay.
Een bestelling wijzigen of annuleren
Je kan zelf je bestellingen niet wijzigen of annuleren via je account. Wanneer je graag je bestelling wilt wijzigen of annuleren dien je telefonisch of via de mail contact met ons op te nemen. Wanneer de bestelling nog niet verwerkt is kunnen wij deze nog annuleren. Wijzigingen van je bestelling dienen voor 12 uur 's middags doorgegeven te worden.
Let op! Je bestelling is pas gewijzigd of geannuleerd wanneer je hierover een bevestiging van ons hebt ontvangen.
Geen bevestigingsmail ontvangen
Het is natuurlijk heel vervelend als je geen bevestiging van je bestelling hebt ontvangen. Toch kan het soms even duren voordat je de bevestiging in je mailbox krijgt. Het kan ook zijn dat de mail in je spambox belandt of wordt tegengehouden door de spamfilter van je e-mailprogramma. Het zou ook kunnen dat het door jou opgegeven e-mailadres onjuist is.
Mocht het zo zijn dat je geen bevestigingsmail hebt ontvangen vragen we je enkele minuten te wachten. Heb je na langere tijd nog steeds geen bevestigingsmail ontvangen? Dan adviseren we je om in je spam te kijken of om je spamfilter instellingen te controleren en zo nodig aan te passen.
Mocht je er alsnog niet uitkomen, neem dan contact met ons op. Vermeld hierbij alsjeblieft de volgende gegevens van je bestelling: bestelde producten, datum & tijd van bestellen, naam en e-mailadres.
Meerdere pakketten voor één bestelling
In sommige gevallen is het mogelijk dat je 2 pakketten binnen krijgt voor één bestelling. Wanneer de producten niet allemaal in 1 verzenddoos passen, dan zullen hiervoor twee dozen gebruikt worden. In sommige gevallen komen de producten uit je bestelling uit verschillende magazijnen. Dan krijg je dus ook meerdere pakketten.
Het kan in deze gevallen dus ook zo zijn dat je gehele bestelling niet in een keer binnen komt, maar op verschillende dagen. Daarom krijg je van ons natuurlijk een bericht over elk pakket dat wij naar je versturen. Ook ontvang je van beide pakketten een aparte track & trace code waarmee je dus beide pakketten kunt volgen.
Verkeerd product ontvangen
Je hebt een verkeerd product ontvangen, dat spijt ons! Wij begrijpen dat dit erg vervelend is en willen dit graag voor je oplossen om jou alsnog tevreden te zien. We vragen je daarom contact met ons op te nemen via de mail info@woonhero.nl en je bestelnummer door te geven. Geef ook door welk product je mist en welke je in de plaats daarvan hebt ontvangen, dan zorgen wij dat dit in orde komt!
Product uit bestelling niet ontvangen
Wat vervelend dat je een product uit je bestelling niet hebt ontvangen, sorry hiervoor! Wij begrijpen dat dit erg vervelend is en willen dit graag voor je oplossen. We vragen je daarom contact met ons op te nemen via de mail info@woonhero.nl en je bestelnummer door te geven. Geef ook door welk product je mist, dan zorgen wij dat dit in orde komt!
Defect product ontvangen
Heeft jouw bestelling de reis niet helemaal ongeschonden doorstaan? Geen zorgen! Bij Woonhero staan we voor je klaar. Mail naar info@woonhero.nl of laat een bericht achter in ons contactformulier. Een foto van je product helpt ons om supersnel de juiste actie te ondernemen en het voor je in orde te maken.
Retour & Garantie
Retourvoorwaarden
Ben je toch niet helemaal tevreden met je bestelling en wil je graag een product terugsturen? Producten die geen deel uitmaken van onze levende planten kunnen binnen 14 dagen na ontvangst teruggestuurd worden. Neem contact met ons over de bestelling die je wilt retourneren, dan sturen we je alle details voor een soepele retournering. Het gebruik van de originele verpakking helpt jou, ons en draagt bij aan minder afval.
Let op! Om gebroken, uitgedroogde of volledig versufte planten te voorkomen is het retourneren van levende planten of gevulde terraria niet mogelijk. Speciale gevallen zoals een plant- en potduo of een terrarium? Deze combinaties zijn ook gebonden aan dezelfde regels, wetten en voorwaarden. Zelfstandig retourneren zal niet leiden tot terugbetaling, want elke retour is voor het risico van de klant.
Terugbetaling
Zodra we je retour hebben ontvangen, zorgen we dat je aankoopbedrag binnen 14 dagen terug op je rekening staat. In de meeste gevallen gebeurt dit echter sneller. De terugbetaling zal gedaan worden door Woonhero, Stripe (betaalpartner) of TrendHero B.V. (moederbedrijf Woonhero).
Garantie
Op onze producten bestaat een garantie. Dit is in de meeste gevallen de fabrieksgarantie en de mate hiervan verschilt dus per artikel. Het garantietermijn wordt gesteld door de fabrikant en gaat in op de datum van levering. Wanneer sprake is van fabrieksgarantie wordt dit meestal meegeleverd in je pakket. Bekijk voor meer informatie over de garantietermijnen onze algemene voorwaarden. De garantie op een artikel vervalt wanneer gebreken veroorzaakt zijn door;
- normale slijtage,
- verkeerd of intensief gebruik,
- externe invloeden, bijvoorbeeld wrijving, scherpe voorwerpen of chemicaliën,
- afgeven en verkleuring.
Voor binnen- en buitenplanten geldt 3 maanden plantgarantie. Dit is van toepassing wanneer een plant beschadigd is, niet bloeit terwijl hij dit wel zou moeten doen of op welke manier dan ook niet gezond meer is. Wij zullen de plant zonder extra kosten vervangen. De garantievoorwaarden:
- Verstuur je eerste bericht (met de klacht) binnen 3 maanden na bezorgdatum.
- Indien de plant beschadigd is door verkeerde behandeling (anders verzorgd dan wij aangeven op de productpagina) hebben wij het recht om de garantie niet toe te passen. Wij zullen echter altijd proberen te helpen om de plant erbovenop te helpen!
Als je denkt dat je aanspraak kunt maken op de garantie van een product, neem dan contact met ons op.
Ruilen
Heb je je gekochte product toch liever in een andere kleur? Dat kan soms gebeuren. Wanneer je product voldoet aan de retour voorwaarden, kan je deze natuurlijk gewoon naar ons retourneren en een nieuwe bestelling plaatsen met het gewenste product. Helaas is het niet mogelijk om producten te ruilen bij ons.
Verzending & Levertijden
Levertijden per product
De levertijden zijn per product erg verschillend. Daarom is op de productpagina van elk product te zien hoelang de levertijden van het product zullen zijn. Als je dus een vraag hebt over de levertijd van een bepaald product, dan is de exacte tijd op de pagina van het product zelf te vinden.
Voor onze plantenterrariums, en nog een aantal andere producten, geldt: voor 12.00 uur besteld, is dezelfde dag nog verzonden! Wanneer je bestelling voor 12.00 uur is geplaatst, wordt deze dezelfde dag nog verwerkt en opgehaald door onze postbezorger. Hiervoor is de levertijd dan 1 tot 2 werkdagen.
Verzendkosten
De verzendkosten per bestelling zijn €5,95. Wanneer je een bestelling plaatst met een waarde hoger dan €69,-zijn de verzendkosten gratis.
Track & Trace
Wanneer jou bestelling verwerkt is wordt deze opgehaald door de postbezorger. Zodra de postbezorger jou pakket heeft opgehaald ontvang je een mail van ons. In deze mail zijn de gegevens van jou pakket te vinden samen met de track & trace code. De track & trace code kan je invoeren op de website van de postbezorger en zo kan je je pakket volgen!
In je account kan je bij bestellingen ook precies zien waar het pakket is in het bezorgings proces.
Afhaalmogelijkheden
Producten die alleen afgehaald kunnen worden
Niet al onze producten zijn geschikt voor bezorging met het postbedrijf. Onze kant-en-klare mini-ecosystemen dienen opgehaald te worden in ons planten atelier in Mierlo op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur. Mocht dit door welke reden dan ook geen mogelijkheid zijn voor je, kun je contact met ons opnemen. In sommige gevallen kunnen wij zelf de bezorging van het kant-en-klare mini-ecosysteem regelen.
Wil jij een van onze DIY plantenterrariums kant-en-klaar op komen halen? Neem dan contact met ons op over de mogelijkheden!
Liever afhalen dan bezorging
Ben je in de buurt of haal je liever zelf je bestelling op in plaats van dat deze bezorgd wordt? Neem dan contact met ons, dit is in de meeste gevallen mogelijk op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur.
Let op! Dit dient eerst besproken en bevestigd te worden.
Kortingscodes & Cadeaubonnen
Betaling met cadeaubon
Een cadeaubon is geldig op alle producten van Woonhero! Wanneer je gebruik wilt maken van jou cadeaubon open je je winkelmandje. Daar kan je dan aan de rechterkant op 'cadeaubon of kortingscode' klikken. Hier vul je vervolgens jou unieke code in. Zodra je af gaat rekenen wordt het bedrag van je cadeaubon verrekend met het totaalbedrag.
Let op! Wanneer je een product retourneert die betaald is met een cadeaubon, krijg je het betaalde bedrag ook in de vorm van een cadeaubon terug.
Kortingscode toepassen
Wanneer je gebruik wilt maken van een kortingscode open je je winkelmandje. Daar kan je dan aan de rechterkant op 'cadeaubon of kortingscode' klikken. Hier vul je vervolgens jou kortingscode in. Je kan je kortingscode ook invullen op de pagina van de 'checkout' aan de rechterkant. Zodra je af gaat rekenen wordt de korting verrekend met het totaalbedrag.
Let op! De kortingscodes zijn niet altijd op elk product toepasbaar.
Duurzaamheid
Duurzaamheidsbeleid
Kwaliteit en duurzaamheid vinden wij erg belangrijk. Wij willen dat onze producten niet alleen mooi zijn, maar ook duurzaam en milieuvriendelijk. Daarom werken we zoveel mogelijk met lokale leveranciers die dezelfde waarden hebben. Zo maken we gebruik van gerecycled glas en FSC verzenddozen. Ook scheiden wij ons afval en maken wij minimaal gebruik van plastic. Verder maken wij gebruik van Greenchoice stroom en compenseren we de CO2-uitstoot van al onze zendingen 100%. Wij geloven dat door samen te werken en bewuste keuzes te maken, we stap voor stap een verschil kunnen maken in de wereld!
Samenwerkingen
Wil jij met ons samenwerken?
Wij staan altijd open voor creatieve talenten. Bekijk onze samenwerkingspagina voor meer informatie.
Contact
Contact opnemen
Is je vraag niet beantwoord? Je kunt contact met ons op nemen via +31 85 400 8 004. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 17.00 uur. Je kunt ook een mail sturen naar Info@woonhero.nl, of het contactformulier invullen. Wij nemen dan binnen 24 uur contact met je op.